Merre is terelgeti a Juhász a nyájat


Létrehozva: 2012. november 10. 11:05:49 | Megtekintve: 2556x | Kategória: Politika | Utolsó módosítás: 2012. november 10. 13:34:54 [Fery]


Szerző: Fery
Tegnap egy igen meglepő hír jelent meg a FaceBook-on, Juhász Péter, egy szavazáson adott válaszáról. Feltettek egy kérdést, miszerint kit látna szívesen a miniszterelnöki székben. Aztán megjelent az oldalán a szavazás végeredménye, mely szerint Orbán Viktort látná legszívesebben az elnöki székbe. Ezután az ominózus válasz kikerült természetesen az adatlapjára, hiszen a FaceBook rendszere a szavazás után azonnal kiteszi a profilba. Ez így működik. A FaceBook-on, ilyen szempontból titkos tevékenységet nemigen lehet űzni.
Ráadásként az utóbbi napokban, elég érdekes nyilatkozatok láttak napvilágot Juhász Pétertől, ami bizony nagyon sokaknak nem tettszett. Ezért aztán neki is ugrott a FaceBook társadalma és igen rendesen rendesen leszedték róla a keresztvizet. Mondjuk nem lepett meg, Juhász Péterre az ellenzék egy jó része, érdekesen hangzó nyilatkozatai miatt, igen ferde szemmel néz, és ez a történet, csak olaj volt a tűzre.

A tegnap délutáni reagálások, sokat rontottak imázsán. Egy összefogás egyik vezéralakjaként, nem lehet ilyet kijelenteni. Persze egyik előző nyilatkozata, miszerint ennek az összefogásnak Bajnai Gordon nem a vezetője, az egy kicsit erős volt. Egyrészt azért, mert jelenleg Juhász Péter népszerűsége olyan messze van Bajnaiétól, mint ide az Androméda-köd. Másrészt a tudásbeli különbségek sem emelhetik Bajnai fölé, soha az életbe. De egy apróságot azért csendesen megjegyeznék. Magam részéről nem tartom Juhász Pétert, a nemzet nagy gondolkodójának, de azért valahogy azt sem hiszem, hogy egy ilyen lépést megtenne, hiszen ezzel csak és kizárólag maga alatt vágja a fát, semmiféle előnyt nem jelent számára, sőt...
Amit tegnap kapott, az nem fogja növelni a népszerűségét. És nem is fogja kitenni a kirakatba...

Magam részéről nem vagyok politikus. Tehát nem akarok abba részébe szigorúan belemenni, hogy ha valóban Orbán Viktort látná legszívesebben a miniszterelnöki székben, akkor ezt miért teszi vagy hogyan gondolja. Nem tudom, az sem lehetetlen, hogy valóban így van. Ugyanis ebben a szavazásban való részvétele és a kérdésre adott válasza, valóban ott virít az adatlapján.

Na de. Most jön az amihez már komolyabban hozzá tudok szólni, az a számítástechnika szigorúan szakmai része.

Az hogy az adatlapján ott van, az egyértelműen jelzi, hogy szavazott, és azt is, hogy azt a bizonyos szavazatot mire adta le. Ez mindössze két dolgot jelenthet. Egyrészt azt, hogy valóban Ő adta le ezt a szavazatot, vagy azt, hogy valaki helyette, tudtával vagy tudta nélkül. Ha visszakanyarodunk ahhoz, hogy ezen mit bukhat Juhász Péter, akkor könnyen elképzelhető, hogy tudta nélkül. Az viszont mindössze egyetlen módon történhetett meg, ha valaki tudta, megszerezte a belépéshez szükséges e-mail címet és a jelszavát. Mint tudjuk, a FaceBook-on többször történt már account lopás, viszonylag egyszerűbb jelszavakat könnyű feltörni. Ha valaki ezt megtette, akkor csak meg kellet néznie, hogy Juhász Péter fent van a FaceBook-on, és amikor nincs bejelentkezve, akkor bejelentkezik, megejti az ominózus szavazást, majd kilép. A szavazás eredménye kikerül az üzenőfalára, és már is hördülhetnek fel az emberek, hogy mit művelt Juhász Péter. Tehát ennek is megvan a lehetősége, hiszen számunkra bizonyíthatatlan, hogy mi történt. Az egyik történet biztosan igaz. Vagy Ő volt vagy nem.

Egy módon lehetne rövidre zárni a dolgot, egy hosszabb levelezéssel Juhász Péter és a FaceBook rendszergazdája között. a FaceBook ugyanis tárolja a bejelentkezések adatait, egy igen nehezen megváltoztatható azonosítóval együtt. Ez pedig az internet szolgáltató által kiosztott IP-cím. Természetesen, ezt sem a szolgáltató, sem a FaceBook nem adja ki olyan könnyen, általában csak bírósági megkeresésre...Viszont abból megállapítható, hogy a Juhász Péternek, az internetszolgáltató által kiosztott IP-címéről jelentkeztek be a szavazás idején, vagy nem...
Persze ez sem jelent száz százalékos bizonyítékot, hiszen Juhász Péter, bármely ismerőse gépéről, másik IP-címről is bejelentkezhetett és szavazhatott, vagy akár elég ha a mobilját, néhány percre őrizetlenül hagyta...
De még kiegészíthetem azzal, ha valaki aki tudta a jelszavát, keres egy nyitott Wi-Fit, és onnan jelentkezik be, vagy un. anonym proxi szerveren keresztül, akkor is visszakövethetetlen az IP-cm...Vagy ha kéz alatt vesz vagy akár lop egy telefont, majd az első nyitott wi-fire rácsatlakozik, belép, szavaz, majd kettétöri a telefont és bevágja a Dunába vagy a kályhába...
Soha senki meg nem találja...Az atyaúristen sem.

Tehát nekem az a véleményem, hogy ez a dolog több sebből is vérzik, jelenleg bizonyíthatatlan alternatívákkal vagyunk ez ügyben körülvéve. Egyik verziót sem tudja senki bizonyítani. Juhász Péter érdekes nyilatkozatai alapján sokan veszik készpénznek ezt a véleményt, viszont akár történhetett másképp is. Ugyanis ha belegondolunk abba, hogy igen sokan, milyen elánnal akarják szétverni a kezdődő összefogást, akkor akár meg is történhetett, hogy feltörték az accountját...

Mindenesetre Juhász Péternek érdemes lenne egy komolyabb, több számból, kis és nagybetűből és jó néhány karakterből álló biztonságosabb jelszóra váltani...

Vagy revideálni a nézeteit, az összefogással, Bajnaival és Orbán Viktorral kapcsolatban...



Támogasd az oldalt!

Hozzászólások

jenike52012. november 10. 11:14:09Válasz
És te ezt elhiszed fery? Mert én egy romlott gaz embernek tartom Juhász Pétert!
Fery2012. november 10. 11:27:44Válasz
Nem elhiszem vagy nem hiszem el kérdése, csak a lehetőségeket vázoltam. Ki ki kiválaszthatja a neki szimpatikusat.
Mindkét változat egy lehetőség. Leginkább arra akartam rámutatni, hogy mindkettő bizonyíthatatlan. Nem érzelmi oldalról közelítettem meg a dolgot, hanem leginkább szakmai oldalról....
Tölgyes Péter2012. november 10. 11:35:32Válasz
Szinte minden szavaddal egyetértek, azzal kiegészítve, akár ő szavazott, akár provokáció volt ez az egész: csakis saját magát, a nem egyszer önmagának is ellentmondó nyilatkozatait hibáztathatja.

Ezért jobban ülne az írás, ha az utolsó két bekezdést így kötötted volna egymáshoz:

"Mindenesetre Juhász Péternek érdemes lenne egy komolyabb, több számból, kis és nagybetűből és jó néhány karakterből álló biztonságosabb jelszóra váltani...

ÉS FELTÉTLENÜL revideálni a nézeteit ÉS A NYILATKOZATAIT az összefogással, Bajnaival és Orbán Viktorral kapcsolatban..."

Mint a fentiekből kiderül, én jobban szeretem az egyértelmű megfogalmazásokat, főleg, amikor a zárómondat a facebookos sztoritól függetlenül is helytálló volna. :)
Fery2012. november 10. 11:42:33Válasz
Értem amit írsz, de azért vitatkoznék néhány dologgal. Az ellentmondó nyilatkozatai miatt valóban csak magát hibáztathatja, de az accountjának feltörése, már ha valóban megtörtént, akkor az az Ő sérelmére elkövetett bűncselekmény. Tehát akkor az nem az Ő hibája.

Másrészt magam részéről evidensnek tartom, hogyha valaki revideálja a nézeteit, akkor az a nyilatkozataiban is tükröződik, tehát nem kell nekem erre, külön felhívni a figyelmet.

A zárómondat pedig azért az ami, mert nem független a FaceBook-os sztoritól...Szándékosan.
Tölgyes Péter2012. november 10. 12:00:16Válasz
Az accountjának az esetleges feltörése valóban bűncselekmény volna. Én azonban nem innen megközelítve jeleztem, hogy csak saját magát okolhatja, hanem onnan, hogy az ostoba és ellentmondó megnyilvánulásai egyenesen vezetnek oda, hogy nagyobb a provokációs felület, könnyebben elhiszik róla, hogy egy ilyen szavazáson Orbánt jelölné.

Másrészt minden változtatást jelöltem - mintha korrektorprogrammal dolgoztam volna :) -, de a lényegi a VAGY felváltása volt az ÉS-re.

Merthogy a mondatpár második felében tett megállapításod a facebookos szavazatsztoritól függetlenül is helytálló, továbbá az együttműködést nagyban megkönnyítené. :)
Fery2012. november 10. 12:07:30Válasz
Írtam is neked, hogy az ellentmondó nyilatkozatai miatt magát hibáztathatja. Ebben egyet is értek veled természetesen. Viszont az account feltörést nem kötném hozzá, ugyanis ha valaki provokátor, akkor is feltörheti az accountot, ha nem ilyen nyilatkozatai vannak, akár abból a célból is, hogy megakadályozza a kezdődő összefogást. A nagyobb provokációs felületben egyetértünk, ezt magának főzte, most nekiláthat elfogyasztani...:-)
A vagy helyett akár írhattam volna és-t is, de a választás lehetősége, szerintem így jobban kidomborodik....Ennyi.
Shreki2012. november 10. 12:19:23Válasz
November 05 a dátum.
5 napja ott van az adatlapján,. vagy a facebookot törték fel, amit nem hiszek.
5 nap alatt nem igaz, hogy JP nem veszi észre...
Fery2012. november 10. 12:23:05Válasz
Ebben nem értünk egyet.
Magam is főleg a csoportokban nézelődök, van olyan, hogy a saját adatlapomat hetekig nem nézem meg...

Magam részéről az igazi problémát, függetlenül Juhász Péter mentalitásától és hozzáállásától, a bizonyíthatatlanság problémájában látom, pro és kontra.
Picike2012. november 10. 12:44:57Válasz
Rohadt érdekes ez a helyzet Fery! Te borzasztóan jóindulatú vagy, elemzed, hogy azért lehet, nem is ő volt a szavazó, mert.......... Pontosan a napokban volt egy kicsi, de mégis csak vitám egy nagyon kedves ismerősömmel, aki azt írta nekem, hogy nem fog petíciót aláírni, mert ebben benne van a Juhász meg a Kónya! Neki nincs a Bajnaival semmi gondja, sőt nagyon támogatja, de..... Most akkor, ha ilyen dolgok történnek és a Juhász úr nem tiltakozik kézzel-lábbal, hogy ő nem ám a viktátort akarja, akkor ugye ott van, hogy mégis csak és itt jön elő az embernek az a gondolatat, hogy ki is veri szét belülről ezeket az ellenzéki mozgalmakat! És minél több embernek szúrja a szemét ez a szavazás, annál jobban megy szét ez a kezdetleges összefogás! Hogy is van ez akkor???? Kellünk is meg nem is??? Vagy a lóláb már ilyen gyorsan kilógott??? Ide is egy kicsit, meg oda is egy kicsit? Az ilyen emberek miatt rengeteg szimpatizánst veszít majd az Együtt 2014 mozgalom! Engem ugyan nem veszítenek, mert én tisztelem Bajnait, a tudását meg azt, hogy őt legalább kint is elismerik! Csak itthon nem! Bár a közmondás szerint: Senki sem lehet próféta a saját hazájában! Ezt nem kéne most megengednünk!
Fery2012. november 10. 12:51:05Válasz
Ez nem csak jóindulat kérdése. Meg lehet valamit közelíteni az érzelmek, az érzések oldaláról, és meg lehet logikai, szakmai oldalról.

Én most az utóbbit preferáltam, mivel a téma szakmailag közel áll hozzám...
Picike2012. november 10. 12:52:53Válasz
Korrekt! :D
morisan2012. november 10. 13:07:20Válasz
Igazad van Fery!
Amit nem TUDUNK, azt ne terjesszük ezerrel. Amit HISZÜNK, az meg magánügy, vagy legfeljebb a szűk baráti körre tartozik... Egyébként én sem nézem meg a lapomat, néha 2-3 hétig se, jó esetben emlékszem rá, hogy mit nyilatkoztam...
Paál Géza2012. november 10. 20:37:45Válasz
A témában magam is posztoltam egyet a facebookon:

Két dolgot szeretnék - elsősorban nem a WEB-bel foglalkozó - informatikusként Juhász Péternek tulajdonított egyik november 5-i postja kapcsán tett reagálásával kapcsolatban leszögezni:

1.) Ha Juhász Péter nem csak asztali gépéről, hanem mo
bil telefonjáról is használja az internetet, akkor ő "egy másik gépen be van jelentkezve". A mobil telefon ugyanis egy másik "gép" a facebook -ra csatlakozás szempontjából. Sőt! Ha egy gépről bejelentkezik különböző böngészőkből - figyelje meg -, akkor is újra meg kell adni a belépési adatokat, a csatlakozás szempontjából az is "másik gépnek" minősül. Úgyhogy ez a rendszerüzenet egyáltalán nem jelenti azt, hogy bárki illetéktelenül behatolt volna a profiljába.

Az IP cím pedig azt mutatja meg, hogy azt a címet a UPC cím-kezelő (DHCP) szerverétől kapta a kapcsolatban lévő készülék, amely szerver - a térkép szerint - Budapesten van. Ennyit tudunk, nem többet. Ugyanis az interneten nem állandó a csatlakozó eszközök IP-címe (eltekintve azoktól, akik ezért külön fizetnek), hanem változó. Ezért egy ilyen szoftver csak azt a szolgáltatót tudja megmutatni, akitől a cím kiosztásra került.
Mint ahogy azt sem tudja megmutatni, hogy akárkinek (akár egy internetkávézó) a gépéről Juhász úr nem e saját kezűleg jelentkezett be és tette meg az ominózus bejegyzést.
Vagyis konkrét, tényszerű bizonyíték nincs, csak vádaskodás.

(De most komolyan! Senkit nem érdekelne ez a dolog, ha azt mondaná normálisan, emberien, hogy bocs, mellényomtam, köszi, hogy szóltatok, javítom. Szeretném felhívni a figyelmet más politikus magatartására, aki képes volt rá emberileg, hogy azt mondja: hibáztam, bocsánatot kérek!! Igaz, ő az elmúlt 12 évben is politikus volt ... ;) )

2.) Ha valaki olyan szerepet vállal, ahol egy ilyen ... jelenség ... problémás lehet, az a minimális felelősségteljes magatartás, ha olyan belépési metódust alkalmaz (akár szakember segítségét kérve, mint az IP cím keresésnél), amely komoly mértékben megnehezíti az illetéktelen belépést. Az én fb profilomba pl csak úgy lehet belépni, hogy - a jelszó mellett - a telefonomra SMS-ben érkező kódot is be kell írni a bejelentkezéshez.

A témában áttekintésre ajánlott linkek:

http://www.webmaster442.hu/nehany-szo-a-facebook-biztonsagos-hasznalatarol/
http://videosmart.hu/series/facebook-hasznalati-utmutato

Szerintem.

(https://www.facebook.com/paalgeza)
Fery2012. november 10. 21:38:31Válasz
Kedves Géza.

Gyakorlatilag pontosan ezt írtam le. Annyi különbséggel, hogy mellőztem a szakkifejezéseket, ugyanis nem igazán rendszergazdának szólt az írás, hanem a számítástechnikával nem szakmai szinten foglalkozó nagyközönségnek...

Abban egyetértünk, hogy egy elnézéskéréssel ki lehetett volna húzni a dolog méregfogát, de Juhász Péter nem gondolta át, csípőből utasította vissza a dolgot....Ez van..

Akkor is tartom a véleményem, hogy bizonyíték nincs se pro se kontra...

Egyszóval bármi megtörténhetett....
Ménesi Klára2012. november 10. 22:27:38Válasz
Sok m inden megtörténhet,provokáció,tévedés...Juhász Péternek saját magával kellene tisztába jönnie,ha van elgondolása,kiállni mellette és nem ellent mondani saját magának! (volt példa rá) Napjainkban pedig fokozott éberség kell,tudva lévő hogy akadályozni akarják az összefogást.
Hertelendy János2012. november 11. 05:48:14Válasz
Ha Gyurcsány Ferencnek " bocsánatot kellene kérni " ami már rég megtörtént, akkor Juhásznak el kellene gondolkodni a véleményén ," Hogyan tovább"!!!!!
mankaegy2012. november 11. 16:16:44Válasz
Nem az volt a helyes válasz tőle, hogy feltörték az accountját, hanem az lett volna, hogy bocsánat, nem ez a véleményem, elírás történt, javítom!!!! Vagy valami ilyesmi!
Felhasználónév:
e-Mail cím:
Üzeneted szövege:
goats-variorum
goats-variorum
goats-variorum
goats-variorum