Pártok, Szolidaritás, Esélyek


Létrehozva: 2012. augusztus 14. 10:14:14 | Megtekintve: 2606x | Kategória: Politika | Utolsó módosítás: 2012. augusztus 20. 14:26:08 [VtSoftware]


Szerző: Fery
Sokat törtem a fejem mostanában, politikáról, esélyekről, győzelemről és vereségről. Jelen pillanatban igen csak a vesztesek oldalán állunk. Valahogy meg kellene ezt fordítani. Igen ám, de hogyan...???
Nagy örömmel üdvözöltem első körben a Szeptember 24. Menetet és Demonstrációt... Gondoltam ha összejön pár százezer ember, akkor talán az Orbán kormány is elgondolkodik saját támogatottságán és esetleg egy keveset változtat a stratégiáján. Ennél többet igen hiú ábránd lenne remélni hiszen az évszázados, évezredes magyar mondás - mármint, hogy kutyából nem lesz szalonna - bizony sok igazságot tartalmaz. Aztán egyre több vitával, vérre menő csatározással találkoztam a Demót szervező oldalon. Nem akarom lekicsinyíteni a szervezők érdemeit, hiszen önmagában a Demó ötletét jónak tartom. Ami a problémám az egyrészt a pártok részvétele... Másrészt, azt majd később...

Ebben az országban a jelenleg a törvények szerint pártokra szavazunk, pártokat juttatunk be a törvényhozásba. Ezt semmilyen módon nem lehet megkerülni. Pártok adják a képviselőket és a Köztársasági Elnök dönti el, hogy melyik párt alakíthat kormányt. Ezzel sem tudunk mit kezdni hiszen a törvény betűje ezt írja, ezzel kell együtt élnünk...

Azt ugyebár olvastam a Demó oldalán, hogy pártoktól mentes demonstrációt akarnak csinálni. Valahol meg is értem, hiszen nem keveset beszéltünk már arról, hogy az elmúlt 21 évben leszerepelt pártokra az emberek egy része már nem kíváncsi. Ezt is megértem. Magam is hasonlóképpen gondolom hiszen a mai helyzet kialakulásából bizony bőven kivették a részüket, nem lehet az egészet a Fidesz nyakába varrni. A Gyurcsány kormány is elbacarintotta tisztességesen, hiszen a 2010-es választásokon azért meglátszott ennek az eredménye. Persze ehhez a Fidesz zseniális kommunikációja is kellett, nem sokszor fordult még elő olyan, hogy egy párt mindenféle program nélkül úgy nyerjen választásokat, hogy semmiféle működő megoldása ne legyen a jövőre nézve. Pedig megtörtént, méghozzá azért mert az embereknek annyira elege lett Gyurcsányból és az MSZP-ből, hogy már szavaztak bárkire csak rá és az MSZP-re nem. És bizony akárhonnan nézzük ebből lett a Fidesz 2/3-os többsége...

Tehát a bűntelektől olyan messze vannak az elmúlt évtizedek pártjai, mint Makó Jeruzsálemtől...

DE. És itt jön a nagybetűs DE. Folyamatosan olvasom emberektől, hogy ezeket a pártokat meg kellene büntetni, bíróság elé kellene állítani őket és teljes vagyon elkobzás mellet, annyi időre rács mögé dugni, hogy rájuk rozsdásodjon a műanyag lakat is. Meg is értem őket hiszen mai helyzetért Ők is felelősek. Még azt sem mondom, hogy nem érdemelnék meg.

Egyetlen problémám van mindössze a dologgal. Erre nézve még senki semmiféle működő megoldást nem vázolt fel, semmilyen reális lehetőség nincs ezen álmok beteljesítésére. Mert ezek bizony csak álmok. Egyik holló sosem vájja ki a másik szemét. Soha. Gondoljunk csak bele a Gyurcsány ellen megindult eljárásra. Ugye nem gondolja senki komolyan azt, hogy ha igazán meg akarták volna büntetni akkor nem lett volna rá semmilyen lehetőségük. Ugyan ez utópia. Lett volna rá mód, meg tudták volna oldani azzal az apparátussal amit gyakorlatilag zsebre tettek az elmúlt két év alatt. De ennyit egyszerűen elégnek ítéltek, nem akartak mélyebben belenyúlni a dologba mert esetleg olyan dolgok is kiderültek volna, ami rájuk nézve már keményebb ügy lett volna.
Milyen érdekes, hogy minden egyes kormányváltásnál van egy-két ilyen kirakatper és hiába tudja mindenki, hogy vannak bűnök. Mindig bizonyíthatatlanná válik. Vihar egy pohár vízben...

És akkor visszatérhetünk ahhoz, hogy tulajdonképpen mit is kellene tennünk, hiszen az előző éra pártjainak megbüntetésére nincs reális alternatíva.

SŐT. Ahhoz hogy legyőzzük a Fideszt, Őket kell bejuttatni, valamilyen koalícióban a parlamentbe méghozzá olyan többséggel, hogy a Köztársasági Elnöknek esélye se legyen a vesztes Fideszt felkérni kormányalakításra.
Tehát ismét csak visszajutottunk oda, hogy pártok nélkül nem fog menni. Ismét a kérdés, mit is szeretnénk?

Bosszút állni minden áron az elmúlt 21 év pártjain, szorgalmazni a megbüntetésüket, tovább utálni Gyurcsányt mert annyira elqrta, hogy a Fidesz toronymagasan győzött tovább utálni Bajnait a liba ügy miatt, tovább utálni mindenkit?

Akkor viszont Orbán marad. Igaz, mi tovább utálhatunk mindenkit, de attól még a rokkantak mehetnek dolgozni, a mély szegényekből egyre több lesz, a munkanélküliekből is egyre több lesz, 47 ezerért rabszolgaként dolgozhatunk a saját hazánkban, továbbra is folynak ki a milliárdok az államkaszából, Eltolcsy tovább ötletelhet és LézerBrokkoli is rakhatja tovább kockáról kockára, és akinek nem lesz semmije - az továbbra is - annyit is fog érni...

Szóval mit is szeretnénk?

Olvasom a Demó oldalán, hogy a pártokon kívül a szolidaritást sem látják szívesen, hiszen egy olyan társulatra nem kíváncsiak akik 2014-re várnak. Hmmm... ezen azért rendesen megdöbbentem. Annak ellenére, hogy minden tiszteletem a szervezőké, remélem olyan ábrándokat nem kergetnek, hogy összejön pár ezer ember a Kossuth téren és Orbán rohan lemondani a hatalomról. Mert ilyet nem fog tenni, ahhoz millióknak kellene a Kossuth téren álldogálni... És még akkor sem lennék róla meggyőzve egykönnyen. Jó lenne végre megérteni, Orbán nem hülye. Hatalom mániás, éppen ezért erről semmilyen körülmények között nem fog lemondani.
Ráadásul ezekkel a kijelentéssel a szervezők, hogy pártmentes és még a Szolidaritásra sem kíváncsiak, olyan tömegbázistól fosztották meg saját rendezvényüket ami pótolhatatlan és eleve kudarcra ítéli a rendezvényt.

Azt is elmondom, hogy nekem személy szerint semmi bajom a rendezvény szervezőivel. Sőt segítek is ha tudok de a véleményem akkor is ez. Meglátásom szerint a pártok és a szolidaritás kizárása jelen pillanatban óriási hiba, kilátástalanná teszi az egészet.
Amennyiben nem állítják a pártokat a rendezvény mellé, nem lesz támogató, nem lesz pénz, nem lesznek lehetőségek. Nem lesz hosszabb demó ami érhetne valamit, összejön pár ezer ember két hónapos szervezéssel aztán szépen mehet haza... Nem lesz kihangosítás, nem lesz még egy mobil WC-sem. Színpad meg műsor nem is kell az rendben van, nem színházba készül a társulat. De egy ilyen rendezvényhez akkor is pénz kell, másképp nem megy. Néhány óra Kossuth téri ácsorgás meg az Orbán takarodj nem fog egy kormányt sem meghatni. Tovább meg nem tarthat, hiszen egy komolyabb tömegnek azért enni is kell, inni is kell, dolgát végezni is kell, a biológiát nem lehet figyelmen kívül hagyni... Szóval akárhonnan nézem, támogatások nélkül... Esélytelen.

Szerintem néhány dolgot át kellene gondolni. Véleményem szerint ez, így nem fog menni...

Ui.: A cikk lezárása után a szervezők egyike megkeresett, hogy Ők megkeresték a Szolidaritást de visszautasították a részvételt. Mivel kérte, hogy ezt helyesbítsem, eleget tettem a kérésnek...

Még valamit hozzátennék a korrektség kedvéért, ha esetleg félreérthető voltam. A szervezők nem a pártokat tiltották ki, csak a párt szimbólumokat. Ez ugyan nem ugyanazt jelenti, de a pártszimpatizánsok ezt igen kirekesztőnek értelmezhetik és véleményem szerint jó néhányan fognak ez miatt otthon maradni. Nekem sem tettszik, hogy emberek feltételt szabnak, hogy kimenjenek saját magukért tüntetni de úgy látszik ebben az országban, ezzel is számolni kellene...

Fery



Támogasd az oldalt!

Hozzászólások

Koczkáné Zsuzsa2012. augusztus 14. 19:56:33Válasz
Kedves Ferenc. Olvastam a blogodat.Tökéletesen igazad van egy dolgot kivéve és pedig hogy nem várunk senkit se szívesen a pártok közül minden embert szívesen látunk bárhova tartozik is, de a párt hova tartozását hagyja otthon most nem a kampány ideje van majd lesz az is, most küzdeni kell némán csendesen addig míg bírjuk ugyanis ezeknek az embereknek akiknek nincs mit enni nem arra van szüksége hogy egy nap jól érezze magát esetleg enni is kap és aztán menjél békével ezek az emberek ha nem változik semmi éhen halnak megfagynak,belehalnak betegségeikbe mert mindent elvettek tőlük.elvették otthonaikat elvették a szerzett jogokat elvették hosszú évtizedeken át gyűjtögetett kis pénzüket a nyugdíjra már nincs mit elvenni tőlük és nem érnek rá várni 2014-ig.Már csak az életük van de ezen a télen azt is elveszthetik,nos ezért nem várhatunk.nem tudom mi a módja hogy mindenki fedélhez jusson hogy mindenki ehessen,megkaphassa a gyógyszerét,egészségügyi ellátását és hogy tanulhasson ne csak a gazdagok kiváltsága legyen nem tudom nem értek hozzá,de találják ki és addig míg számunkra megnyugtató megoldás nem jön létre ott leszünk és hogy a DK vezér azt mondja emberek nem érdekes hogy DK-ok vagyunk menjünk álljunk az emberek mellé mert tényleg nagy a baj és tenni kell akkor Ők is ott lesznek a kitűzőjük nélkül , és ha a Szolinak eszébe jut mit akart jó egy évvel ezelőtt a nagy szoliról beszélek ahol ott volt még a a jelenlegi szem vezére ,akkor ők is tudnak mozgósítani anélkül hogy az emberi ruhájukon kívül bármit magukra aggatnának.és akkor a végén összenézhetnénk hogy miért is vitáztunk egy évig? EZT MÁR AKKOR MEG KELLETT VOLNA TENNI.

Baki Ferenc : Ezt én mind tudom Zsuzsa hidd el....Csak így tömegeket veszítetek el, figyeld meg...Bár ne lenne igazam de attól tartok az lesz....


Zsuzsa Koczkáné : Az eset margójára ott voltam amikor a két fiú bontogatta a szárnyát,mikor Tétényi Évával a sörsátorban volt a beszélgetés a Bohóc után és ott voltam a Clarkon és Kossuth téren és a hídon kétszer is esküdt tettem Nagy Navarro--ékkal a köztársaságra és ott voltam az operánál no nem a táncos buli ahonnan megint csak haza küldték az embereket, hanem az operával szemben ahol az egységfrontosok elmondták mi következik ha hagyjuk az hogy embertelen törvények létre jöjjenek,ahol elmondtuk sokadszorra hogy az alaptörvény nem legális mert nem volt joguk létre hozni,nem volt joguk visszamenőleges hatályú törvényeket hozni...stb akkor hol volt a DK az LMP az MSZP az alkotmány jogászok hisz nekik ez lett volna a dolguk hogy ezt ne engedjék meg.

Zsuzsa Koczkáné : Én a dolgom végeztem és Ők ? mondták egyszer is emberek gyertek ide segítsetek mert nem jó törvényeket akarnak hozni de mi egyedül nem bírunk velük? mondták egyszer is.kérték azok segítségét akik megválasztották őket? NEM EGYSZER SEM elfelejtették hogy nem pénzt keresni kell hanem az emberek az ország a haza szolgái.

Baki Ferenc : Zsuzsa, igazad van....Teljesen igazad van és egyet is értek.
De szerintem másképp nem fog menni. Nem az igazadat vonom kétségbe, csak azt, hogy önmagukban a civilek kevesen lesznek....Véleményem szerint.

Zsuzsa Koczkáné : lehet de most így beszélgetve remélem megteszik felelős vezetőként amit tenniük kell,ha nem hát sajnálom . sőt ha engeded beteszem az oldalukra is a beszélgetésünket mind hároméra.

Baki Ferenc : Zsuzsa, én vállalom a véleményem, beteheted bárhová. Nem vagyok ellenség, attól hogy ez a véleményem, még a demónak szurkolok, sőt ha egészségem és a pénztárcám engedi, igen valószínű hogy ott leszek én is, mint ahogy a Milláson, meg az Operánál is ott voltam....
Koczkáné Zsuzsa2012. augusztus 14. 20:04:47Válasz
az utóirat tartalmával vitatkoznék egy kicsit mi nem szabunk feltételeket csak védjük az embereket védjük az esetleges atrocitásoktól. A feltételeket azok szabják akik mindenáron párt kampányra akarják felhasználni a demonstrációt.Mindenki jöjjön ki tüntessen de ne saját magáért hanem mindenkiért,másokért a betegekért ,az elesettekért,a hajléktalanokért ,a népért a hazáért önzetlenül .
Fery2012. augusztus 14. 20:30:07Válasz
Na akkor, veselkedj még egyszer neki annak az utóiratnak Zsuzsa.
Ugyanis ezt én nem rátok értettem, hanem azokra, akik feltételként szabják, hogy csak a pártzászlóval mennek tüntetni, vagy akik hazamennek ha meglátnak egyet...
Ezt én nem a szervezőkre értettem, rátok ez csak annyiban vonatkozik, mint a végén is írtam, hogy ezzel, mint ténnyel, számolni kell...
Picike2012. augusztus 14. 20:34:15Válasz
Ferikém, az írásodat mindenhová fel kéne tenni! Nagyon jól összefoglaltad azokat a dolgokat, amit mindenkivel tudatosítani kéne: a választási törvényünket, ami kimondja, hogy pártok kerülhetnek be a parlamentbe! És ezen az alapon bizony rájuk kell szavazni és velük kell olyan választási szövetséget kötni, amivel sok embert lehet mozgósítan, hogy a jelenlegieket váltani lehessen! Nem akarom elhinni, hogy egy demo szervezésénél az legyen az akadály, hogy pártok, vagy a Szoli részt vegyen rajta! Most és itt nem szabad válogatni, hogy én ezzel nem, én meg azzal nem! A vége tényleg az lesz, amit egyszer ez a mininapóleon mondott: piknik! És én ezt nem akarom! És én ott leszek! Bár Szolis vagyok, de akkor civilként és tüntetni fogok! MERT NEM TETSZIK EZ A RENDSZER!!!!!!!!!!
Koczkáné Zsuzsa2012. augusztus 14. 20:57:47Válasz
Köszönöm Picike mindenkinek így kellene gondolni és sok DK is ott lesz és remélem mindenki eljön aki egyetért azzal hogy ez így nem mehet tovább. a pártokról csak annyit nagyon tudnék neki örülni ha nem csak négyévente gondolnának ránk hanem a választási időszak között is.É igazad van nem szabad válogatni mindenki jöjjön egy célért.
Koczkáné Zsuzsa2012. augusztus 14. 21:01:46Válasz
akkor Köszönöm Fery és bocsi hogy szavaidat félre értettem akkor mi nem is vitázunk, és remélem nagyon sokan fogják olvasni , ha egy kis időre is de félre tesznek mindent vitás kérdést. egy zászló alatt egy célért kézen fogva megyünk a jobb jövő felé.
Fery2012. augusztus 14. 21:05:05Válasz
Semmi baj...Egyébként ha használod a válasz gombot, akkor az a hsz. alá teszi be a válaszodat, amire válaszoltál....
Ez nem a face, ez jobb....:-))
Szpari2012. augusztus 15. 19:24:35Válasz
Úgy tudom (mint szolis), hogy nem keresték meg a szervezők a szolidaritást. Beszélgetés ugyan volt, de ott elhangzott, hogy logót, jelvényt, zászlót ne vigyenek, ne jelenjen meg szervezetként senki.
Koczkáné Zsuzsa2012. augusztus 19. 19:57:33Válasz
nem kerestünk meg senkit mert a felhívásban benne van hogy várunk mindenkit,civilt és szervezetet,aki úgy érzi tenni akar.
Norris2012. augusztus 17. 05:18:54Válasz
Feri, ki kell hogy ábrándítsalak! A Szolidaritásnak már RÉG nincs tömegbázisa. Valamikor januárban még volt valamennyi, de nekem nyugodtan elhiheted, mert ott voltam, mint rendező, hogy ha aznap a pártok nem mozgósítanak az Operához, akkor nem hogy 60.000, de még 6000 ember sem lett volna ott. A Szolidaritásnak akkor meg lett volna a lehetősége előretörni, de besz@rtak. Személyesen hallottam a vezetőiktől, hogy "Jobb ha húzunk innen, mert itt mindjárt kitör a balhé." (jelzem nem Ároktól és nem Kónyától hallottam...ők akkor még az első sorban tolták.) Na ilyen mentalitással nem fog menni. De abban igazad van, hogy a 24-i demó szervezőinek ilyen párelutasítás mellett esélye sem lesz igazán komoly tömegre. Valahogy hiányzik az a szikra, ami tényleg elindít egy kvázi forradalmi változást.
Fery2012. augusztus 17. 08:08:47Válasz
Tudom, Norris. Az Operánál, ott álltam Kornél mellett közvetlenül...
Norris2012. augusztus 17. 05:22:11Válasz
Koczkáné Zsuzsa: Nem a kampány ideje van ? :) De. Kedves Zsuzsa! Ha politikával (közéletiséggel) szeretne foglalkozni, akkor jobban teszi, ha egy alapigazságot elsajátít, amely így hangzik: A következő kampány akkor kezdődik, amikor az előző választás véget ért. :) Azonnal.
Koczkáné Zsuzsa2012. augusztus 19. 19:55:54Válasz
Köszönöm a jó tanácsot de nem akarok politikával foglalkozni eddig se tettem és ezután sem akarok,de gondolnom kell gyermekeimre,unokáimra és ami ma Magyarországon folyik az vér lázító és nem látok egyetlen egy ellenzékit aki meg merne mozdulni.van itt egy ezelőtti hozzászólás a szoli demonstrációjával kapcsolatosan hogy oda is a pártok vitték az embereket. akkor kérdem én ha ilyen mozgósító erejük van a pártoknak miért nem tették meg amikor törvénytelenül minden jogalap nélkül létrehozták az alaptörvényt?hisz a 89-es alkotmány módosítás elveszi az alkotmányozási jogot a képviselőktől. és mi történt a 49-es alkotmánnyal amire esküdt tettek?akkor miért nem szólt az ellenzéki párt és miért nem mozgósította a tömeget ? most már ki merik mondani ?egy éve ezt hirdetjük szajkózzuk.
menyus2012. augusztus 21. 11:55:56Válasz
Kedves Fery
nekem van a felvetett kérdésekre megoldási javaslatom, de az nem blogtéma.
Ha érdekel a dolog, előzetesként egy meghívó:

Kedves barátom!

Neked sem tetszik a rendszer?
Te is elégedetlen vagy, a magyar rendszerváltással.

Nagyon régóta HAZUGSÁGORSZÁG a hazánk.
Régebben bár kívülről legvidámabbnak tűnt, mégis csak egy barakkban éltünk.
Most ismét válaszút elé állított a történelem: bár kívülről demokráciának látszik, de egy újonnan épülő barakkban élünk!

Mi, kis helyi civil szervezetekben dolgozó önkéntesek ezért elhatároztuk, hogy közösségi kapcsolat-hálót építünk, melynek segítsége révén információt adhatunk az ország legtávolabbi, legkisebb településein élő lokálpatrióta barátainknak.
Hálózatunk személyes kapcsolaton, hiteles és biztonságos együttműködést, összefogást kínál.

Elegünk van a pártokból, az állandó marakodásból.

Ahhoz azonban, hogy újat építhessünk, meg kell találnunk azokat az aktív szakembereket, akik a felelős-anonimitás eszköze révén közös tudásbázis partnerei, a társadalmi bölcsesség kialakítói lehetnek.

Ha kíváncsi vagy elképzeléseink részleteire, kérlek keress meg a petermenyhert_KUKAC_ gmail_PONT_com címen.
Várjuk jelentkezésedet.

Üdv menyus
Felhasználónév:
e-Mail cím:
Üzeneted szövege:
goats-variorum
goats-variorum
goats-variorum
goats-variorum